Online Users Page


QN

Previous notifications:
2 years ago
New Blog Entry In .:A-MAN:. lists stuff!
9 years ago
Regular accepted your friend request
More..

.:A-MAN:.

Administrator
Joined on 12/20/12
Level 60


Accomplishments

 Submitted a vast amount of content to SocialCu.be

 Submitted themes users found awesome

 Won a monthly contest against all the other users

 Had a ton of money, then completely wasted it.

 Joined SocialCu.be in the first year

 Drew 50 QuickNotes

QuickNote stars received: 123

Biography

Reached 58 on 7/12/18. Reached 59 somewhere around 10/25/18. Reached level 60 on 3/25/19 at 12:05am EST.


Site admin and SocialCu.be developer. Created DSiKlub/3DSKlub (no longer online). I program games professionally and make a bunch of stuff in my free time.

My Desktop:
-AMD Ryzen 5800x
-Gigabyte Windforce GTX 1060
-2TB NVMe SSD
-240 GB SSD
-960 GB SSD
-2 TB HDD
-32 GB RAM

Need a cheap domain name? (Yeah you do)
Check out DomComp.

Recent QuickNotes


View All

Options

Wall

60.:A-MAN:.
1 day ago
Dang I just got Phase Plant and Snap Heap and now I have like 100 plugins to install lol.
60.:A-MAN:.
2 days ago
What even is free time, anyways? 🙃
60.:A-MAN:.
3 days ago
Seem like it's time to level up my hard surface modeling skills again.
60.:A-MAN:.
4 days ago
Man, decalMACHINE doesn't work well with UE5
60.:A-MAN:.
6 days ago
Ok this might be my last batch of optimizations for now.

Noticed that avatars weren't being cached right, apparently the rewrite rule that removes the .php extension breaks caching since it sends a redirect. Additionally, we would send a redirect for the default avatar ourselves, so now we just return the contents directly which annoyingly bloats the cache if you load a whole bunch of avatars that haven't been set, but they're small enough that it doesn't really matter since the time saved by not sending additional requests more than justifies it.

Another observation is that I believe the host has imposed a rate limit of 2 requests/sec since everything seems to trickle in at a very steady rate consistently. Unsurprising given how little the site costs to host, but means that anything that can be loaded from cache can save up to 500ms of loading time which is kinda huge for pages like the friends list (assuming you're popular :P).

With the previous optimizations in place, the first site visit should be faster and with these optimization in place, subsequent visits should be faster, so wins all around. The only real areas left for any significant improvement are
1) our libraries on external CDNs (jQuery, Pusher, Bootstrap, Google Ads)
2) the actual server processing time (including unnecessary stuff, performing unnecessary/slow queries, simply needing better hardware)

1 is potentially something that could be resolved by us making custom stripped-down versions on the libraries and/or removing dependencies, but neither are trivial so I'm not gonna do that (at least not right now). 2 on the other hand, is just an absolute nightmare to track down and profile in any meaningful way and given that 90% of the time the low-end hardware is unnoticeable, I'm not really tempted to pay extra to shave an extra ~0.5s of processing time lol.

So yeah, that's where things stand.
60.:A-MAN:.
1 week ago
Pushed a few more site optimizations. Probably won't make a huge difference unless you're accessing the site for the first time or over 3G or something, but the main stylesheet is now minified (again), I set some other resources to preload as needed, and reduced some blocking requests with the navbar cube (it's now just a svg instead of a webfont which was stupid for one icon).
60.:A-MAN:.
1 week ago
Oh also, next time you change your avatar it will be saved as webp like I mentioned, so the more people do that, the smaller the avatars will be
60.:A-MAN:.
1 week ago
Ayy, fixed it. Dang inconsistent behavior, worked fine in my dev environment, but failed on the server.

Though I realized if you message yourself you get notified and have no way to clear it lol.
60.:A-MAN:.
1 week ago
Nice. I have successfully broken mail lol.

Why?
60.:A-MAN:.
1 week ago
Man, we should be saving QNs as webp too! -_-
60.:A-MAN:.
1 week ago
Dang, we should be saving avatars as lossless webp instead of png. It's basically a free ~25% reduction in size and has 95% browser compatibility now.

Might change that.
60.:A-MAN:.
2 weeks ago
This is really cool. Hyped for when browsers fully adopt it.
https://www.youtube.com/watch?v=JCJUPJ_zDQ4
60.:A-MAN:.
2 weeks ago
Sneak peak #2
60.:A-MAN:.
2 weeks ago
I just realized that the box-shadow when focusing this textbox gets clipped on the sides.


How did I not notice that for so long?
60.:A-MAN:.
2 weeks ago
Dang it man, there's a lot of edge cases to handle for this mail rework. Gotta make sure the notifications go to the recipient of the most recent message, not the conversation starter, gotta update the read status async as you expand the messages, gotta handle one message being deleted so the whole conversation isn't lost, etc.

I thought this would be a bit faster lol.
v3.2